Alla inlägg under april 2010

Av Pernilla - 23 april 2010 13:13

med tillhörande plugg och fest   


Skulle velat blogga om min flytt, men fick inte igång mitt internet från början. Visade sig att jag hade fel internetadress....


Mamma hjälpte mig att flytta och sen hon åkte hem lider jag av ett lätt fall av hemlängtan. Hjälper ju inte att man får rapporter om musöron på träden, lamningar och kalvningar på löpande band! Idag är dock våren på besök även här upp i Uppsala. Ska nog faktiskt ta en liten promenad efter maten  


Älskar mitt nya rum! Det behövs dock fortfarande vissa saker för att få det att kännas riktigt hemma;

en stor röd matta

gardiner och gardinstång

överdag till stolen

överkast till sängen

fiskelina och tavlor för att pryda väggarna


som ni ser så är det bara mysfaktorna som saknas allt annat finns, och jag måste säga att jag älskar min gigantiska bokhylla! Sängen är jag dock mer tveksam till, den har börjat att knarra något enormt och jag hatar det!!! Blir galen av att inte kunna vända mig utan att väcka hela kvarteret   


Nu blir det mat, sen promenad till vårdcentralen för att träffa kompis och hämta recept och kan hända att det blir drinkkväll på Upplands i kväll, men först ska jag betala hyran för nästa månad  



Av Pernilla - 12 april 2010 13:06

Tillbaka i Uppsala efter ett härligt påsklov. Mamma har vart med upp och sett till så att flytten in till stan gått smidigt, tyvärr åkte hon hem tidigt idag och jag är tillbaka i skolbänken  

Älskar mitt nya rum, vill dock få igång mitt internet!! Varför blir det alltid så när jag flyttar?

Behöver en röd matta, ett vitt överkast och ngn röd kudde. Dessutom behöver jag komma på något som jag kan ställa längs den tomma väggen där ett stycke tältsäng nu står:P


nu ska jag åka bil med kil-tösen :D


Släpp fångarna fri DET ÄR VÅR!!

Av Pernilla - 1 april 2010 22:08

Idag var det morfars begravning. Det var jättevackert. Måste dock säga att det var skönt att vara omgiven av släkt och vänner en dag som denna.

Tårarna rann både en och två gånger, men det är så det ska va när någon å älskvärd lämnat jorden bakom sig.


Prästen sa så mycket fint, men det jag kommer ihåg bäst var "en dag som denna minns man inte vad prästen sa, för är man ledsen då är man". 


Trots allt har det varit en fin dag och jag är tacksam för allt.


Hej då morfar.


Ovido - Quiz & Flashcards