Alla inlägg under maj 2010

Av Pernilla - 31 maj 2010 22:41

nja kanske inte. I alla fall inte om man menar metabolismens olika vägar och enzymkinetik. Hade ganska gött flyt idag under den tid vi pluggade, men som kom jag hem och motivationen dog lite...lyckades dock läsa kapitlet om glykoneogenesen (den tungvrickaren ni! ;).

Något som däremot rann som rinnande vatten..dock bort från mig är mina pengar. För 520kr har jag nu införskaffat biljetter till både sångboksmiddagen och småttingmiddagen. (ju fler som följer mitt exempel desto roligare blir det).


Annars har jag tränat idag igen, ännu ett styrkepass. Denna gången med Barbara som har den bästa musiken på sina pass! I morgon bestämde vi oss dock för att ta en vilodag, min träningsvärk behöver vila lite :S


Har tvättid oresonligt tidigt imorgon (07.00) så måste krypa i kojs nu.


-------------------------------------------

Du är som ett böljande hav

ibland tror jag att du lämnar mig

bara för att komma tillbaka

 

Du sköljer upp snäckor vid mina fötter

men sköljer bort alla mina spår


Du är som ett böljande hav

vacker, stark och otämjbar


Av Pernilla - 30 maj 2010 18:03

Idag är ännu en av mammas dagar. Min mamma är helt otrolig! Hon har lyckats klämma in så att vi ungar få fixa tre tårtor på en cirkus en vecka. Det börjar med bröllopsdagen (som till barnens plånböckers lycka detta året spenderades i malmö på romantisk minisemester), därefter följer mammas födelsedag (som hon faktiskt lyckades hålla sig något såndär hemma på) och idag toppas veckan med morsdag (som hon inte alls lyckades hålla sig hemma på).


Nä min mamma är en kvinna med många järn i elden, hon är också en kvinna som tycker det är tevligt att bli uppvaktad men inte nödvändigt. Min mamma skulle aldrig hålla det emot någon, vilket till viss del kan bero på att hon själv vet hur svårt det är att både komma ihåg och hinna med allt.


Min mamma är en sån mamma som har en blogg och är inne på facebook varje dag. Som kan med mobiler och kan mest om datorer av alla i familjen. När hon inte mjölkar kor, kör traktor eller gör bokförningen så tränar hon hundar, skjusar barn eller ringer för att se hur jag mår.


Min mamma har jag alltid kunnat prata om allt med, hon har lärt mig att ta rätt beslut, att ta mitt ansvar men inte ta på mig för mycket, att visa respekt och att kräva respekt. Min mamma har alltid funnits där för mig och jag vet att hon älskar oss barn minst lika mycket som vi älskar henne.


Min mamma är en powerkvinna, min förbild och framför allt världens bästa mamma!

Av Pernilla - 30 maj 2010 01:08

Först och främst måste jag såklart säga grattis till Lönneberga-tösen vars 21års-fest jag precis kom hem ifrån. Och trots att vädret inte tillät grillning så tycker jag du var värd den där grillen   


Det andra jag måsta få sagt är att jag skäms lite över att jag inte skrivit på så länge och ju längre tiden gått desto svårare har det varit att ta tag i det. Men med hjälp av starkt påhejande av uppsala-tjejerna så känner jag mig modig nog att ta tag i det igen.


Har fått ganska bra ordning på mitt rum, nu saknas bara gardiner och en tavla    Så klart har det hänt en hel del. Till expempel har det vart Valborg vilket var helt galet och underbart! Älskling kom upp hit och hälsade på, vi fikade i parken med vänner och gick på champangegalopp. Efter det så var det programfest på skolan, men det är väl ingen idé att jag bloggar om det eftersom att det inte verkar vara så många som kommer ihåg den xD


I morgon börjar det vi alla fruktat. Tentaplugget. 4 juni är det mest fruktade tentan under hela utbildningen och vem vet hur det kommer att gå. Den som kan förklara för mig vad pentos-fosfat-shunten har för funktion är ju en ängel kan jag säga!


För övrigt så är det det efterlängtade sommarlovet som lockar, trots det att jag kommer sakna mina älskade uppsala-vänner, förhoppningsvis träffar jag ju alla er till hösten åtminstone. Nu är det långt över läggdags så jag tänker nog krypa i kojs med dessa ord;


"Det är tuffa tider för en del, för en drömmare"  

Ovido - Quiz & Flashcards