Direktlänk till inlägg 2 november 2010

kyckling med vitlök och tomat

Av Pernilla - 2 november 2010 17:22

vet inte om det har gått så bra med pluggandet idag. Jag har visserligen gjort en hel del instuderingsfrågor, men alla verkar likadana vilket kan betyda en av två saker; 1) att dessa saker kommer att komma på tentan då de e så viktiga att kunna eller 2) dessa saker kommer inte komma på tentan då dem vet att vi kan det nu.

Rent allmänt kan man väl säga att jag är trött på det här nu. Älskling hade rätt (inte för att jag tänker erkänna det för honom), man börjar längta efter tentan så att man bara blir klar med skiten.


Just nu lagar jag mat. Får se om det blir bra, tog det jag hade hemma. Står i ugnen just nu.

Kyckling med tomat, vitlök och pesto

1 kycklingfilé

1 tomat

fetaost

1 dl cremé fraiche

basilikapesto

1 vitlöksklyfta

1 torkad tomat

 

täck kycklingfilén med tomatskivor och fetaost. blanda det resterande efter smak och tycke och ha sedan detta över kycklingen. In i ugnen i ca 200 grader. Servera med ris.

 

Smaklig måltid!


That I'm learning to breathe
I'm learning to crawl
I'm finding that You and You alone can break my fall
I'm living again, awake and alive
I'm dying to breathe in these abundant skies
// switchfoot

 

 
 
Ingen bild

Jesper

2 november 2010 18:45

Du måste säga hur det blev!

Pernilla

9 november 2010 21:48

blev faktiskt nöjd, men det är ingenting mot den fantastiska lasangen som ag gjorde igår. Men det receptet håller jag för migsjälv så att jag kan "blow pepoles minds" ;)

 
Ingen bild

Mamma

3 november 2010 07:15

Blev det gått? Lät gått iaf!
Syns imorgon!

Pernilla

9 november 2010 21:47

det blev helt okej, hade nog varit bättre om jag hade hunnit tinat kycklingen innan så att det inte behövde va så länge i ugnen.

 
Neah

Neah

3 november 2010 09:11

man kan säkert ha matlagningsgrädde istället ;)

http://sundanceneah.blogg.se

 
Neah

Neah

3 november 2010 09:35

Ditt lät också supergott!

http://sundanceneah.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 5 juni 2012 22:07

Oj oj, här har inte bloggats på länge... men lite beror det på att jag tillsammans med Linnea bloggar på en gemensam blogg om vår 8 veckor långa resa till Rwanda. Kolla här för att se hur det har gått för oss: http://mfsrwanda.blogspot.com/   ...

Av Pernilla - 12 februari 2012 01:35

Du kommer antagligen inte läsa detta och även om du gör det så kommer du inte förstå att det handlar om dig och om du mot all förmodan förstår att det handlar om dig så skulle du antagligen aldrig säga det till mig, för det är sådana vi är du och jag...

Av Pernilla - 8 februari 2012 20:10

Insåg att jag missat ett helt år här på bloggen så tänkte att jag skulle sammanfatta lite med en bildkavalkad!             ...

Av Pernilla - 3 april 2011 13:18

Vem där? En spegelbild på rymmen En speglvänd värld med den mörka dagen   En smal tjockis Ett sörjande glädjeknippe En skuggad kärlek   En uppånervänd speglbild på rymmen En övertygande skugga går lös Rädda mig Dra upp mig ...

Av Pernilla - 11 februari 2011 08:50

Efter mycket kaos och strul med bussar i detta snöoväder så har jag anlänt till Arlanda och väntar med spänning på flyget hem till Kalmar. Tyvärr så får inga flygen landa just nu på grund av snön. Det är väl stunder som dessa som man ska ta sig ti...

Ovido - Quiz & Flashcards