Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Fantasynörd?

Av Pernilla - 30 oktober 2010 18:37

Jag pluggar inför tenta....igen.


Det viktigaste (och roligaste) när man tentapluggar är pauserna. Det är nämligen så att inget tentaplugg är värt att lägga tid på om man inte tar pauser ibland. Av någon outgrundlig anledning har mina pauser i allt mer grad kommit att bestå av "jag ska bara läsa ett kapitel ....till i "Brisinger"" och "men nu kan jag faktiskt unna mig ett avsnitt av "the legense of the seeker"". Jag upptäcker också att mina tankar oftare och oftare vandrar iväg... "hur går det för ergaon?", "kommer richarde och kahlen någonsin få varandra?".


Hjälp mig! Vad är det som händer? Kan det vara så att mikrobiologin och så drar fram den lilla fantasynörd jag har inom mig eller är det bara en vanlig verklighetsflykt som får mig att finna tröst i drakarn och hjältarnas land?


Men det kanske inte är så farligt? Det kanske som sagt bara är tentapluggandet som påverkar mig på ett sådant här sätt? Kankse återgår jag till att läsa biografer om psyksjuka tonåringar efter tentan?

Fast sen igen, i ärlighetens namn vet jag inte ens om jag vill att det ska ta slut.


Nu har dena paus varat nog så länge. See You

 

p.s för att vara helt ärlig så har jag lovat mig själv att om jag klara alla tre tentorna så ska jag låta första delen av "Avatar: den sista luftbendaren" att trilla ner i min brevlåda d.s

 
 
Beckaecka

Beckaecka

31 oktober 2010 10:19

alltså det är helt okej om du blir fantasynörd, jag gillar dig inte mindre för det. Kanske t o m är bättre för plugget att ha en fantasivärld att kliva in i stället för att gå in i en självdestruktiv sann berättelse som gör att man vrider sig i sängen av den egna ångesten det framkallar att läsa om sånt. jag vet inte? :O

http://kaifighter.blogg.se

Pernilla

1 november 2010 21:40

det känns som en väsingnelse och väldigt skönt att även om jag aldrig tar mig ur det här träsket så kan jag i alla fall räkna med dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 5 juni 2012 22:07

Oj oj, här har inte bloggats på länge... men lite beror det på att jag tillsammans med Linnea bloggar på en gemensam blogg om vår 8 veckor långa resa till Rwanda. Kolla här för att se hur det har gått för oss: http://mfsrwanda.blogspot.com/   ...

Av Pernilla - 12 februari 2012 01:35

Du kommer antagligen inte läsa detta och även om du gör det så kommer du inte förstå att det handlar om dig och om du mot all förmodan förstår att det handlar om dig så skulle du antagligen aldrig säga det till mig, för det är sådana vi är du och jag...

Av Pernilla - 8 februari 2012 20:10

Insåg att jag missat ett helt år här på bloggen så tänkte att jag skulle sammanfatta lite med en bildkavalkad!             ...

Av Pernilla - 3 april 2011 13:18

Vem där? En spegelbild på rymmen En speglvänd värld med den mörka dagen   En smal tjockis Ett sörjande glädjeknippe En skuggad kärlek   En uppånervänd speglbild på rymmen En övertygande skugga går lös Rädda mig Dra upp mig ...

Av Pernilla - 11 februari 2011 08:50

Efter mycket kaos och strul med bussar i detta snöoväder så har jag anlänt till Arlanda och väntar med spänning på flyget hem till Kalmar. Tyvärr så får inga flygen landa just nu på grund av snön. Det är väl stunder som dessa som man ska ta sig ti...

Ovido - Quiz & Flashcards