Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

big girls don´t cry

Av Pernilla - 27 oktober 2010 20:58

Det händer så mycket att jag hinner något alls!


Igår skrev jag statistiktenta, det gick väl sådär. Hade pluggat mycket inför så lite besviken på att det inte kändes lättare. På kvällen åkte jag buss till salabacke för att mysa med FiQsarna och äta uppsalas godaste pizza. Detta lyckades jag bra med, vi hade supertrevligt! Det som inte gick riktigt lika bra var att gå å lägga sig efteråt.


Jag kommer hem vid halv elva och dänger näst minsta tån rakt in i hjulet på skrivbordsstolen, fäller en tår innan jag tar mig i kragen och tänker att det har gått över tills i morgon. Ack så fel jag hade! Vaknade gång på gång under natten av den tilltagande smärtan i min numera blåa svullna tå =O. Morgonen kommer utan nåd och jag tvingas tejpa tån innan jag snyftandes äter frukost och smsar mamma för att fråga vad man gör när en tå är av. Svaret; äter en värktablett och kryar på sig.

Eftersom att jag har punka på cyklen så får det blli buss till skolan, men då måste skorna på. Efter att mycket försiktigt tvingat på skon kan jag inte bita ihop längre utan gråter nästintill hejdlöst hela vägen till busshållsplatsen.....

Ett antal värktabletter och timmar senare är tån fortfarande öm, går ej att böja, svullen och blå MEN jag gråter inte längre och jag linkar nästan inte alls. Förhoppningsvis så har jag "bara" stukat tån och kommer att må

fingemang om några dar igen. Men tro inte att jag inte hinner gnälla en hel del till innan dess!


Nähe nu har jag inte tid med det här med, runt hörnet väntar mikrobiologitentan på att få smula oss väna studenter till bitar så får försöka läsa om bakteriell konjugation innan jag somnar.


i had a bad day

 
 
Neah

Neah

28 oktober 2010 12:33

Yes det gjorde jag! =)

http://sundanceneah.blogg.se

 
Beckaecka

Beckaecka

28 oktober 2010 16:44

Alltså, full respekt tjejen. Stukade/brutna tår är inget att leka med! Det vet ju vi, satan vad ont det gör alltså. Helt sjukt! Vet du vem som flyttat till gbg förresten? SIMON ANDERSSON! så nu är snart hela gänget här, bara att ta sitt pick och pack och pojkvän och flytta hit tycker jag nog! :)

http://kaifighter.blogg.se

Pernilla

28 oktober 2010 18:47

tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 5 juni 2012 22:07

Oj oj, här har inte bloggats på länge... men lite beror det på att jag tillsammans med Linnea bloggar på en gemensam blogg om vår 8 veckor långa resa till Rwanda. Kolla här för att se hur det har gått för oss: http://mfsrwanda.blogspot.com/   ...

Av Pernilla - 12 februari 2012 01:35

Du kommer antagligen inte läsa detta och även om du gör det så kommer du inte förstå att det handlar om dig och om du mot all förmodan förstår att det handlar om dig så skulle du antagligen aldrig säga det till mig, för det är sådana vi är du och jag...

Av Pernilla - 8 februari 2012 20:10

Insåg att jag missat ett helt år här på bloggen så tänkte att jag skulle sammanfatta lite med en bildkavalkad!             ...

Av Pernilla - 3 april 2011 13:18

Vem där? En spegelbild på rymmen En speglvänd värld med den mörka dagen   En smal tjockis Ett sörjande glädjeknippe En skuggad kärlek   En uppånervänd speglbild på rymmen En övertygande skugga går lös Rädda mig Dra upp mig ...

Av Pernilla - 11 februari 2011 08:50

Efter mycket kaos och strul med bussar i detta snöoväder så har jag anlänt till Arlanda och väntar med spänning på flyget hem till Kalmar. Tyvärr så får inga flygen landa just nu på grund av snön. Det är väl stunder som dessa som man ska ta sig ti...

Ovido - Quiz & Flashcards