Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Att göra..

Av Pernilla - 10 december 2010 21:26

I början av denna veckan drabbades jag av ångest och oro. Den sortens oro och stress som anfaller folk som tar på sig för mycket, har för mycket att fixa, har för höga krav på sig själva osv.

När jag tillslut inte kunde sova för att tankarna rusade runt i mitt huvud så gjorde jag det ända rätta:


Jag skrev en att göra lista!

Å herregud va det var befriande! Plötsligt kunde jag slappna av, för vet ni va jag visste att jag inte behövde tänka på allt utan det skulle finnas kvar på pappret när jag vaknade.

Nu i slutet av veckan har jag inte så många punkter kvar...men dem som är kvar är ju i för sig dem tråkiga så som "läs kapitlet om repiration" osv.


Så nu har jag istället börjat fundera på varför det blev så där rörigt från början och jag anar att detta kan ha att göra med den senaste tidens brist på träning. Vi har ju trots allt tränat ca 2ggr i veckan fram till för två veckor sen. Kanske har man blivit lite tränings-junkie....eller är det bara önsketänkande....


   Har hittat picnik.com och har blivit lite kär ;)

Minns sommaren i denna mörka vintertid

 
 
Becka

Becka

11 december 2010 08:36

det jobbiga med dom där attgöralistorna är ju just det där att man lämnar det jobbiga till sist typ ;) men man gör ändå allt, för jag iaf, får sån ångest om det är en punkt jag int ehinner med xD

http://kaifighter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 5 juni 2012 22:07

Oj oj, här har inte bloggats på länge... men lite beror det på att jag tillsammans med Linnea bloggar på en gemensam blogg om vår 8 veckor långa resa till Rwanda. Kolla här för att se hur det har gått för oss: http://mfsrwanda.blogspot.com/   ...

Av Pernilla - 12 februari 2012 01:35

Du kommer antagligen inte läsa detta och även om du gör det så kommer du inte förstå att det handlar om dig och om du mot all förmodan förstår att det handlar om dig så skulle du antagligen aldrig säga det till mig, för det är sådana vi är du och jag...

Av Pernilla - 8 februari 2012 20:10

Insåg att jag missat ett helt år här på bloggen så tänkte att jag skulle sammanfatta lite med en bildkavalkad!             ...

Av Pernilla - 3 april 2011 13:18

Vem där? En spegelbild på rymmen En speglvänd värld med den mörka dagen   En smal tjockis Ett sörjande glädjeknippe En skuggad kärlek   En uppånervänd speglbild på rymmen En övertygande skugga går lös Rädda mig Dra upp mig ...

Av Pernilla - 11 februari 2011 08:50

Efter mycket kaos och strul med bussar i detta snöoväder så har jag anlänt till Arlanda och väntar med spänning på flyget hem till Kalmar. Tyvärr så får inga flygen landa just nu på grund av snön. Det är väl stunder som dessa som man ska ta sig ti...

Ovido - Quiz & Flashcards