Alla inlägg under juli 2010

Av Pernilla - 19 juli 2010 22:32

jag vet jag vet! jag är en hemsk människa som inte lagt upp lite bilder tidigare, men ni får ta mig för vad jag är ; en lat upptagen kvinna ;P


                    

                                        

          

Det blev bla en båtutflykt till Gramvoussa, ett gamalt pirattillhåll.

 

           

I Chanias gamla hamn bestämde älskling sig för att bjussa pållen på vatten medan jag njöt av den idylliska miljön.
 

Den här bilden  (tagen från ett bussfönster) visar lite av dem oändliga odlingarna med apelsiner, oliver, vin m.m. På Kreta gör en familj med fyra medlemmar av med ca 1l olivolja om dagen! 

 

I morgon så är det uppe med tuppen som gäller :S

Ha det så bra, puss!

Av Pernilla - 6 juli 2010 22:59

Hade jag suttit vid min egna dator hade det kommit bilder nu, men ni får ge er till tåls imorgon eller dagen efter det blir det bilduppdatering här på bloggen.


Idag var jag på personalmöte i kyrkan inför starten som kyrkogårdsvaktmästare. Tog mer tid i anspråk än jag hade räknat med. Men men till slut kom jag hem och kunde fixa lite lätt sillalunch till kvällsmat som kompensation för att jag missade midsommar här hemma. Efter det så kom mamma och jag för tredje gången ut på långpromenad runt gråborg med vovvarna. Mycket trevligt om inte annat :)


I morgon ska vi stängsla nere vid sjön till fåren och fick veta nu att vi visst ska börja nio. På kvällen kommer pojkvännen hit (var i hans sommarstuga i helgen - mkt trevligt!) för lite grillning. Om det också blir film, långpromenad eller korally får vi se.


Nu måste jag sova men ska tänka på det härliga målet som holland satte i första halvlek!


"if I just lay here "

Av Pernilla - 3 juli 2010 10:28

Nu är jag tillbaka på öland i sommar-sverige igen. Har haft en underbart mysig semester med pojkvännen på kreta. Vi upptäckte dock att sol-och-bad -semester för oss måste innehålla lite äventyr för att vara något för oss. Så så gott som varje dag var det en utflykt som väntade. Vi var på båtutflykt till Gravoussa och Balos bay, på turistågtur i bergen, på bussfärd till knossos och tog bussen in till Chania. Njöt av den underbara grekiska maten! För även om priserna på allt annat var ungefär det samma som i sverige så var maten väldigt billig. Middag för två : ca 20 euro vilket är ca 200 kr. NICE! ;) Några bilder dyker så småningom upp både här och på Facebook så håll utkik!


Nu är jag som sagt tillbaka i sverige och var i går på algutsrums marknad och badade (eller okej stod i vattnet) tsm med mamma , syster och blossom(vovven) nere i Bröttorpsör. Jag lyckades också jobba lite nere hos Kossorna som såg ut att trots allt inte ha saknat mig ett dugg :O


Idag har jag läst ifatt min kära uppsla-tjejs blogg om valpen Cinna och ska nu ge mig iväg till Gråoborg för att finna nya äventyr med mamma och vovvarna!


Saknar dock mina goa vänner! Så om du känner dig träffad hör av dig så kan vi vl ta en fika eller bada eller något?


Kramar på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards