Alla inlägg under december 2010

Av Pernilla - 10 december 2010 21:26

I början av denna veckan drabbades jag av ångest och oro. Den sortens oro och stress som anfaller folk som tar på sig för mycket, har för mycket att fixa, har för höga krav på sig själva osv.

När jag tillslut inte kunde sova för att tankarna rusade runt i mitt huvud så gjorde jag det ända rätta:


Jag skrev en att göra lista!

Å herregud va det var befriande! Plötsligt kunde jag slappna av, för vet ni va jag visste att jag inte behövde tänka på allt utan det skulle finnas kvar på pappret när jag vaknade.

Nu i slutet av veckan har jag inte så många punkter kvar...men dem som är kvar är ju i för sig dem tråkiga så som "läs kapitlet om repiration" osv.


Så nu har jag istället börjat fundera på varför det blev så där rörigt från början och jag anar att detta kan ha att göra med den senaste tidens brist på träning. Vi har ju trots allt tränat ca 2ggr i veckan fram till för två veckor sen. Kanske har man blivit lite tränings-junkie....eller är det bara önsketänkande....


   Har hittat picnik.com och har blivit lite kär ;)

Minns sommaren i denna mörka vintertid

Av Pernilla - 2 december 2010 23:13

Jaha då kan man sluta sig till skaran som får handla sin egen alkoholhaltig dricka.

Jag erkänner att jag kunde gjort ett litet inlägg om detta för en vecka sen...

Mycket har hänt sedan jag klev in i mitt andra decennium i detta liv. Förutom en helt underbar helg hemma på ön med familj och vänner så blev det lite festande även här uppe i Uppsala. En galen danskväll på snerkes helt enkelt!   


Efter det så har det vart kårmöte där jag blev vald som nästa års ordförande för FiQ, ska bli en härlig och arbetssam upplevelse ^^,

I fredags var det återbjudningar som gällde å herregud vilket kul party det va! våra småttingar lyckades så otroligt bra, temat var hippes och hippes we became!

                "Make love not war"  

    

Vi kunde lika gärna vart i 70-talet!


Ja det har hunnits med en hel del annat också, studiebesök hos grisar, julmys och julbak m.m Jag är precis hemkommen från en biokväll med suparhjätarna, and let me tell ya, it was good! I morgon är det funkisfest på kåren som gäller och en hel del plugg.


Groove

Ovido - Quiz & Flashcards